dilluns, 19 d’agost del 2013

L'home-de-cor-tendre (o l'ànima bella)


Sobre la taula el pas dels anys dibuixa els
camins que no hem seguit; perduts, mirem
el curs d'un temps que no hem deixat de ser
malgrat l'oblit. Simuladament, fluixa,

entre nosaltres, la v'ritat rebutja
la v'ritat que s'amaga en el voler
ser v'ritat de la nostra parla -set
d'eternitat que atia la disputa.

Al fons dels nostres ulls s'hi veu l'horror
d'haver mort abans d'hora. Segueix tot
com abans en l'oblit que ens embolcalla;

mentre s'esforcen, obstinats, els mots
a imposar un canvi. Nosaltres, encara,
ens queixem com abans, mentre el temps passa.

3 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. "El Hombre-de-corazón-tierno: en él hay una crítica de la Sociedad: crítica puramente verbal, pero es ya una "acción" puesto que es negación. Es más activo, por lo tanto más consciente. o más "verdadero" que el Hombre-del-placer. Quiza realizarse en tanto que individuo ("Único en el mundo"); sin embargo, no cree tener valor sino por su crítica a la sociedad. Para conservar su valor, quiere, en consecuencia, conservar la sociedad que critica, puesto que esa crítica es lo que le interesa. O bien se las arregla para que su crítica no se realice, o bien si se realizan sus críticas, no lo advierte y continúa criticando la nueva sociedad. Crítica puramente verbal. No quiere actuar"

    Alexander Kojève, "La dialéctica del Amo y del Esclavo en Hegel"

    ResponElimina